Універсальні методи нематеріальної мотивації співробітників

Найпоширенішим методом заохочення персоналу є виплата матеріальної винагороди.

Сюди відносять премії, бонуси, стимулюючі надбавки. Однак гроші — це не єдиний і не завжди найефективніший спосіб мотивації співробітників: багато дослідників зазначають, що нематеріальна винагорода часом може вплинути більш помітно та ефективно. Розглянемо декілька універсальних варіантів, що підійдуть і для невеликої компанії, і для великих гравців ринку.
Підвищення по службі. Часто положення в корпоративній ієрархії виявляється для співробітника куди більш важливим, ніж п’ятивідсоткове збільшення до зарплати. Якщо керівник хоче показати підлеглому, що цінує його зусилля, він може призначити його на нову посаду, можливо навіть створену спеціально для цього випадку. Немає необхідності змінювати штатний розклад і робити новий запис у трудовій книжці, достатньо привселюдно заявити про статус співробітника, що змінився, й підтвердити цим високу довіру до нього.
Гнучкий графік. Можливість встановлення індивідуального графіка роботи в межах, встановлених для всього підприємства, вже застосовується в багатьох компаніях в усьому світі. Варіанти конкретної реалізації різні: десь співробітникам дозволяється самим вибирати час початку та закінчення робочого дня (наприклад, з 8 до 17 або з 10 до 19), в інших фірмах виділяється один день для роботи в режимі «homeoffice». Такі заходи дозволяють, з одного боку, збільшити лояльність персоналу, з іншого боку - оптимізувати продуктивність його праці.
Безкоштовне навчання. Запропонувавши бажаючим пройти навчання за рахунок компанії, можна одним пострілом вбити відразу двох зайців: і підвищити кваліфікацію співробітників, і замотивувати їх на досягнення високих результатів. При цьому необов'язково замовляти дорогі семінари відомих бізнес-тренерів. Якщо компанія переживає не найкращі часи, можна спробувати знайти «педагогів» серед співробітників або замовити недорогу програму з тім-білдингу. У кожному разі працівники по достоїнству оцінять інвестиції керівництва в їхній професійний розвиток.
Зворотний зв'язок. Замість того щоб на вищому рівні вирішувати, які саме способи дозволять підвищити ефективність роботи персоналу, можна надати слово самим працівникам. Налагодивши систему обміну думками за допомогою тематичних нарад, конкурсу раціоналізаторських проектів або електронних листів на спеціальний ящик, можна краще зрозуміти потреби співробітників. Мотивація персоналу, заснована на такому інтерактивному дослідженні, буде максимально точно та повно відбивати специфіку конкретної компанії.

На цьому способи нематеріального стимулювання співробітників не закінчуються. Досягти помітних результатів цілком можна й без значних фінансових витрат, якщо керівники підприємства готові взяти до уваги інтереси та потреби своїх реальних підлеглих, а не усередненої особистості з теоретичних підручників.

Джерело: http://innovanews.ru/

всі новини

Роздрукувати сторінку

Нагору Назад